Al barri de Benicalap hi ha sorgit una nova institució, la Federació d’Amics de la Pólvora de Benicalap, presidida per Manuel Castellano i formada com resultat de la unió entre les comissions falleres Falla Periodista Gil Sumbiela-Azucena, Falla Acacias-Picayo, Falla Ciutat de l’Artista Faller, Falla Manuel Melià Fuster-Carlos Cortina, Falla Els Generals, Falla Manuel Melià Fuster-Maria Fernanda d’Ocón i Falla Serra d’Agullent.

La finalitat de la Federació d’Amics de la Pólvora de Benicalap es promoure l’ús festiu de la pólvora i fer espectacle més enlla de la Plaça de l’Ajuntament. El primer gran objectiu es la Macromascletà del 19 de març, a les 14.30 hores, a l’Avinguda de Llevant, amb 125 kg de pólvora (Les de l’Ajuntament estan en torn als 250 kg) i amb el Germans Caballer com artifecs, que prometen una combinació de xiulets, roncadors, sirenes i trons nova i espectacular.
Pero primer que res, i per obrir boca, el próxim 12 de dezembre hi haura un “tro d’avis” que donarà sortida a aquest projecte.